Volkswagen Up! - to będzie nowa mała ©koda

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pabi18
    Classic
    • 2012
    • 20

    Volkswagen Up! - to będzie nowa mała ©koda

    Zamieszczone przez Flame
    Po cholerę w aucie do jazdy w mieście przyciemnione szyby, alumy i elektrycznie sterowane lusterka.

    Panda to auto dla ludzi z niewielkim portfelem, którzy chcą kupić nowy samochód.
    Zgadzam się z powyższym. Nie wymagajmy od maleńkiego auta klasy "A" wyposażenia na poziomie auta klasy "C". Niedługo dojdziemy do takich absurdów jak krytyka maluchów za to, że w wyposazeniu brak jest park asist czy nawigacji.
    Lusterka elektrycznie sterowane w tak małym i ... wąskim aucie tracą trochę na znaczeniu, bo regulacja prawego lusterka jest dość latwa ze wzgledu na dość małą szerokosć samochodu (ja prawe lusterko w Pandzie III ustawiałem wychylając się mocniej z fotela kierowcy. W O II nie było by szans abym dostał do regulatora lusterka prawego - gdyby takowy istniał - siedząc na fotelu kierowcy).
  • kytutr
    Rider
    • 2011
    • 327

    #2
    Volkswagen Up! - to będzie nowa mała ©koda

    Moje tłumaczenie ze strony http://www.autoweb.cz/volkswagen-up-...va-mala-skoda/

    Mały Volkswagen z trzycylindrowym silnikiem zapowiada nadchodzące, a długo oczekiwane, supermini mladoboleslawskiej ©kody. Zobaczymy go już niedługo.



    Przed paroma dniami napisaliśmy, że nowa Kia Picanto jest najlepszym autem w segmencie A. Teraz był w końcu zaprezentowane oficjalnie mały samochód od Volkswagena, który według wszystkich założeń ma ten tytuł odebrać początkującemu supermini Kia. Chociaż jeszcze trochę potrwa, zanim się nowym Volkswagenem Up! (a jego krewnym, małą ©kodą) przejedziemy, już teraz wiemy o rzeczach, które podgrzeją atmosferę wśród konkurencji.

    Nowy, długi na 3,54 metra, Volkswagenem Up! przychodzi z nową generacją trzycylindrowych silników, które mają nie tylko dobre osiągi, ale także niskie zużycie. Volkswagen wprowadzi także nowy system finansowania, który ma przybliżyć auto szerokim masom i nie tai się z tym, że będzie chodziło o podobną rewolucję, którą w latach 50. wywołał VW Garbus. Miejmy nadzieję, że mnóstwo ludzi odzyska rozum i w końcu zamieni rower na auto...

    Sprzedaż Volkswagena Up! zacznie się w grudniu 2011 roku, a w ofercie będą trzy wersje - "Take Up!" będzie wersją podstawową i najtańszą, lepiej wyposażona i ukierunkowana na wygodę będzie się nazywać "Move Up!", a najbardziej luksusowa będzie oznaczona jako "High Up!" i będą od niej pochodziły jeszcze dwie wersje: "Up! Black" i "Up! White".

    VW Up! będzie czerpać korzyści z relatywnie dużego rozstawu osi - z długością 2,42 m jest tylko 3 centymetry krótszy niż rozstaw ©Skody Fabii. Wewnątrz będzie zapewniona przestrzeń wystarczająca dla czterech dorosłych osób. Mimo to Volkswagen obiecuje relatywnie dużą przestrzeń bagażową - w podstawowym układzie 251 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń aż 951 litrów.

    Jednolitrowy trzycylindrowy silnik, który zastosuje Volkswagen Up!, ma moc 60 lub 75 koni. Niestety, w wiadomościach prasowych nie podano, czy chodzi o silnik z doładowaniem czy bez (brytyjski Autocar pisze, że obydwa silniki są doładowane). Zużycie paliwa ma wynosić 4,2 oraz 4,3 litrów na 100 km, a emisja ma być mniejsza niż 100g/km CO2. W ofercie będzie także wersja na gaz CNG, która będzie miała moc 68 koni ze zużyciem 3,2 kg gazu na 100 km. W zmniejszeniu zużycia ma pomagać na przykład standardowo dostarczany system stop/start.

    Ciekawostką jest także system City Emergency Braking, który jest aktywny przy szybkościach do 30km/h. Z pomocą lasera monitoruje drogę przed autem, a w przypadku nagłego pojawienia się przeszkody umie zatrzymać samochód i w ten sposób uniknąć kolizji lub przynajmniej zminimalizować jej skutki. Volkswagen twierdzi, że pomoże to zminimalizować typowe miejskie wypadki wynikające z nieostrożności.

    Więcej informacji Volkswagen ogłosi na salonie we Frankfurcie, gdzie nowy model Up! zostanie zaprezentowany publicznie. Będzie ciekawie obserwować, czy obok Volkswagena pokaże swój spokrewniony model także czeska ©koda.
    Bezpośredni link do galerii: http://www.autoweb.cz/fotogalerie-vw-up-2011/

    Ciekaw jestem, co myślicie o tym nowym maluszku.

    Pozdrawiam z Pragi,
    Kytutr
    korespondent zagraniczny Kytutr / Bydlątko w kolorze Red Corrida

    Komentarz

    • Zorr
      RS
      • 2011
      • 2110

      #3
      IMHO zamiast "City Emergency Braking" wolałbym
      laserowy dalmierz + system informujący, że przy naszej prędkości jedziemy za blisko następnego auta.
      Można by w ten sposób sporo ograniczyć liczbę wypadków a koszt takiego systemu praktycznie żaden.
      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

      Komentarz

      • daneczek76
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 3642
        • Toyota

        #4
        czyli już z dawna zapowiadany następca Lupo.
        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

        Komentarz

        • Big
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 6389

          #5
          Jedno z niewielu aut ze znaczkiem VW które naprawdę mi sie podoba Zwłaszcza tył i środek auta jest bardzo ciekawy. Nie mogą tylko przesadzic z ceną bo wyjdzie jedna wielka kicha. Jak dla mnie 30 tys zł to max. za wersję podstawową takiego miejskiego maluszka.
          Czarny Elegance

          Komentarz

          • kytutr
            Rider
            • 2011
            • 327

            #6
            Zamieszczone przez Big
            Nie mogą tylko przesadzic z ceną bo wyjdzie jedna wielka kicha. Jak dla mnie 30 tys zł to max. za wersję podstawową takiego miejskiego maluszka.
            Druga rzecz, to czy VW zdecyduje się na ten "rewolucyjny system finansowania" także w Polsce. Swój bank już mają, więc niby żadnych przeszkód nie ma.

            Jedyna obawa to taka, że ten "rewolucyjny system", to mogą być przedpłaty - bo w przypadku Skody to niekiedy tak wygląda: ktoś bierze kredyt, zamawia auto i zanim je odbierze, to już zaczyna spłacać raty ;-)
            korespondent zagraniczny Kytutr / Bydlątko w kolorze Red Corrida

            Komentarz

            • zwolin
              Rider
              • 2010
              • 656

              #7
              Zamieszczone przez kytutr
              bo w przypadku Skody to niekiedy tak wygląda: ktoś bierze kredyt, zamawia auto i zanim je odbierze, to już zaczyna spłacać raty
              _________________
              :shock: :shock: :shock: alle o sso chodzi? Przecież umowę kredytową podpisuje się praktycznie przy odbiorze auta (no, ostatecznie dzień, dwa wcześniej). No czyba, że ktoś bierze 1kpln kredytu na zaliczkę w Providencie
              Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
              O II Tour Combi 1.6
              Mitsu Carisma 4G93 GDI

              Komentarz

              • kytutr
                Rider
                • 2011
                • 327

                #8
                Zamieszczone przez zwolin
                :shock: :shock: :shock: alle o sso chodzi? Przecież umowę kredytową podpisuje się praktycznie przy odbiorze auta (no, ostatecznie dzień, dwa wcześniej). No czyba, że ktoś bierze 1kpln kredytu na zaliczkę w Providencie
                Chodziło mi o mały kredyt gotówkowy. Fakt, że gdyby chodziło o kredyt samochodowy to wypadałoby to co najmniej dziwnie :-)
                korespondent zagraniczny Kytutr / Bydlątko w kolorze Red Corrida

                Komentarz

                • macluke
                  Elegance
                  • 2010
                  • 875

                  #9
                  Zamieszczone przez daneczek76
                  czyli już z dawna zapowiadany następca Lupo.
                  oby tylko z ceną nie pojechali tak, jak przy Lupo. W tym autku nic nie usprawiedliwiało tego, ile ono kosztuje

                  Komentarz

                  Pracuję...